قالیباف:در دهه پیشرفت و عدالت، دیگر فرصت سعی و خطا نداریم
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

 محمدباقر قالیباف شب گذشته در محل مسجد العلی مشهد مقدس با فعالان سیاسی استان خراسان رضوی دیدار و به سوالات آنان در زمینه های مختلف پاسخ داد.

به گزارش مرد عمل، در ابتدای این جلسه محمدجواد آرین منش از نمایندگان ادوار مجلس در استان خراسان رضوی، به عنوان مجری این جلسه ضمن پرداختن به اولویتهای کشور در سال حماسه سیاسی و اقتصادی با اشاره به اهمیت حضور مردم در خلق حماسه سیاسی و اقتصادی، حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو و انتخابات شورای شهر را مظهر اصلی خلق حماسه سیاسی در سال جاری عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به زمان دو ماه و نیم باقی مانده به زمان انتخابات، ضمن تشریح سلایق مختلف در اردوگاههای سیاسی معیارهای اصلی انتخاب اصلح را سه شاخص صلاحیتهای فردی، کارآمدی و مقبولیت عنوان کرد و افزود: رسالت جامعه این است که ازمیان شخصیت های سیاسی موجود، با توجه به شرایط و چالش های کشور مقایسه ای را میان کاندیداها و شرایط انجام و کاندیدای اصلح را انتخاب کرد.

در ادامه این نشست آرین منش به عنوان مجری جلسه دیدار قالیباف با فعالان سیاسی استان خراسان رضوی از دکترقالیباف برای ارائه سخنرانی و پاسخ گویی به سوالات حضار دعوت به عمل آورد.

 مهمترین ضعف دولت فاصله گرفتن از عقلانیت، معنویت و اخلاق در حوزه مدیریت بود

محمدباقر قالیباف با اشاره به شعار اساسی امسال تحت عنوان “حماسه سیاسی و اقتصادی” توسط زهبری معظم انقلاب اسلامی و یادآوری ایشان مبنی براینکه دولت آینده باید تمامی نقاط قوت دولت گذشته را داشته باشد و نقاط ضعف آن را جبران کند، یاد آور شد: یکی از قوتهای دولت نهم و دهم، احیاء کردن شعارهای مهم و اساسی انقلاب بود و مهمترین ضعف این دولت فاصله گرفتن از عقلانیت، معنویت و اخلاق در حوزه مدیریت بوده است.

قالیباف با بیان اینکه اکنون نیازمند یک حرکت اخلاقی، معنوی و عقلانی هستیم، افزود: عدالت بدون عقلانیت متصور نیست و حماسه سیاسی این درس و هشدار را به ما فعالان سیاسی می دهد که در حوزه کار سیاسی، بده و بستان و داد و ستد گروهی معنایی ندارد.

وی ادامه داد: حماسه ی سیاسی، ریشه در همان فرهنگ جهاد و شهادت دارد که در حقیقت، محبت، گذشت و ایثارگری و معامله با خدا در آن مفهوم دارد.

قالیباف با بیان اینکه امروز متاسفانه ما در رقابتهای سیاسی احساس می کنیم، هرچه بیشتر رقیب خود را تخریب و تحقیر کنیم، کار شجاعانه تری انجام داده ایم، اما آیا معنای شجاعت در حماسه این است که رقیب و برادر دینی خود را لجن مال و تخریب کنیم؟!

قالیباف موضوعات مدیریتی را مهمترین چالش کشور در دوره کنونی عنوان کرد و افزود: اکنون و در دهه پیشرفت و عدالت، فرصت سعی و خطا نداریم و باید با مدیریت صحیح، منطقی مبتنی بر خردورزی، عقلانیت و معنویت به سرعت جبران خسران گذشته را انجام دهیم.

در ادامه این نشست قالیباف به پاسخگویی به مهمترین سوالات فعالان سیاسی استان پرداخت.

منافع انقلاب را حتما به منافع شخصی ترجیح می دهیم

محمدباقر قالیباف، در خصوص دلایل پیوستن به ائتلاف سه نفره موسوم به ۱+۲،تصریح کرد: بنده به همراه دکتر ولایتی و دکتر حداد عادل، به این نتیجه رسیدیم که وقتی در بسیاری از مبانی یکی هستیم و به آن اعتقاد کامل داریم بنابراین می توانیم به وحدت کمک نماییم. در عین حال کنار هم قرار گرفتن ما سه نفر، به این معنا نیست که مثل هم فکر می کنیم، بلکه هریک از ما سه نفر تجربیات کاری متفاوت و سلایق مختلفی داریم اما حتما در یکسری از مبانی اساسی و مهم مشترک هستیم.

قالیباف افزود: ما در این جمع سه نفره،منافع انقلاب را حتما به منافع شخصی ترجیح می دهیم و در ادامه ی راهمان، حتما شاخص ها و معیارهایی را که حضرت آقا به عنوان ملاک ها و شاخص ها مطرح می کنند، برای رسیدن به نتیجه ی مشترک، مورد لحاظ قرار می دهیم.

وی سه عامل مقبولیت، مشروعیت و کارآمدی را از ملاکهای اولیه رسیدن به نتیجه دراین ائتلاف عنوان کرد و افزود: مطمئنا با وجوداشخاصی که در این ائتلاف قرار گرفته اند، این ائتلاف به شکست نخواهد انجامید و قبلا نیز در جلسه ای گفته بودم که اگر این ائتلاف به شکست بیانجامد، باید در دینداری ما شک کنید و مطمئنم که چنین اختلافی نیز بوجود نمی آید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 9 فروردين 1392برچسب:قالیباف, انتخابات ریاست جمهوری,
ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب